1. Sørg for at have en gyldig recept

For at kunne bestille medicin skal du have en gyldig recept fra din hospitalsafdeling.

2. Gå til hjemmeside eller download app

Du kan enten gå til hjemmesiden booking.rm.dk eller hente appen ”Mine Aftaler Region Midtjylland” på din telefon.

3. Log på med NemID eller MitID

Hvis du som pårørende/værge bestiller medicin, skal du:

  1. Logge ind med dit eget NemID/MitID
  2. Klikke på ansigtet i øverste højre hjørne og skifte til patienten.

Medicin skal altid bestilles i patientens navn og cpr-nummer.

4. Vælg metode til udlevering

Vælg 'Udlevering af vederlagsfri medicin via Hospitalsapoteket'.

Vælg herefter 'Afhentning af medicin i boks'.

5. Vælg sted

6. Vælg dato og tidspunkt

Din medicin er klar fra det valgte tidspunkt og 4 dage frem.

7. Indtast navn på medicin

Eksempel på felt, hvor der er skrevet navn og dosis på medicin.

Skriv medicinnavn. Skriv også styrke og antal pakker, hvis det er
relevant.

Her kan du også tilføje særlige forhold f.eks. hvis medicinen skal anbringes i en boks, der kan nås fra en kørestol.

8. Indtast dit telefonnummer

Indtast dit telefonnummer så vil du modtage en sms med bekræftelse af din bestilling. Du modtager også en sms, når din medicin er klar til afhentning i boksen.

9. Klik på Book

Når du klikker på Book bestiller du medicinen.