Vejledning til udlevering af medicin i boks
1. Sørg for at have en gyldig recept
For at kunne bestille medicin skal du have en gyldig recept fra din hospitalsafdeling.
2. Gå til hjemmeside eller download app
Du kan enten gå til hjemmesiden booking.rm.dk eller hente appen ”Mine Aftaler Region Midtjylland” på din telefon.
3. Log på med NemID eller MitID
Hvis du som pårørende/værge bestiller medicin, skal du:
- Logge ind med dit eget NemID/MitID
- Klikke på ansigtet i øverste højre hjørne og skifte til patienten.
Medicin skal altid bestilles i patientens navn og cpr-nummer.
4. Vælg metode til udlevering
Vælg 'Udlevering af vederlagsfri medicin via Hospitalsapoteket'.
Vælg herefter 'Afhentning af medicin i boks'.
5. Vælg sted
Klik på 'Vælg behandlingssted'
6. Vælg dato og tidspunkt
Din medicin er klar fra det valgte tidspunkt og 4 dage frem.
7. Indtast navn på medicin
Skriv medicinnavn. Skriv også styrke og antal pakker, hvis det er
relevant.
Her kan du også tilføje særlige forhold f.eks. hvis medicinen skal anbringes i en boks, der kan nås fra en kørestol.
8. Indtast dit telefonnummer
Indtast dit telefonnummer så vil du modtage en sms med bekræftelse af din bestilling. Du modtager også en sms, når din medicin er klar til afhentning i boksen.
9. Klik på Book
Når du klikker på Book bestiller du medicinen.