Udlevering af medicin i boks
Her kan du læse om, hvad du skal gøre for at få medicin uden betaling, den såkaldte vederlagsfri medicin, til afhentning i en udleveringsboks.
1. Få recept
Sørg for en recept fra din hospitalsafdeling
Kontakt den hospitalsafdeling, hvor du er i behandling. Eller bestil recept på MineAftaler på www.booking.rm.dk, hvis du har en receptkode fra din hospitalsafdeling.
MineAftaler findes også som App.
Har du en recept på flere leveringer?
Hvis din hospitalsafdeling har givet dig en recept, der gælder til flere leveringer, behøver du ikke forny den, før du får en besked fra Regionsapoteket i din eBoks.
2. Bestil medicin til udleveringsboks
- Se vejledning til hvordan du bestiller medicin til udleveringsboks
- Din medicin er klar fra det valgte tidspunkt/klokkeslet i bookingsystemet og 4 hverdage frem.
- Du kan altid se din bestilling i MineAftaler (booking.rm.dk)
- Hvis du som pårørende/værge bestiller medicin, skal du klikke på dit profilbillede i øverste højre hjørne for at skifte til patienten og bestille medicin til patienten.
- Du kan skrive i fritekstbeskeden i bookingsystemet, hvis din medicin skal i en boks, der f.eks. kan nås fra en kørestol.
3. Hent din medicin i udleveringsboks
Du modtager en sms, når din medicin er klar til afhentning
Vi opbevarer din medicin i boksen i 4 hverdage. Det gælder også medicin der skal være på køl.
Når du henter din medicin, skal du medbringe:
- Koden i den SMS, du har modtaget.
- De sidste fire cifre i dit CPR-nummer.
- Evt. køletaske og køleelementer til turen hjem. Det er nødvendigt, hvis din medicin er på køl.
Spørgsmål og svar om afhentning af medicin
- Hvad betyder klokkeslettet i min booking? Din medicin er klar fra det valgte tidspunkt/klokkeslet i bookingsystemet og 4 hverdage frem.
- Hvorfor får jeg to sms’er? Hvis din medicin fylder mere end et rum i udleveringsboksen, får du to SMS'er og skal åbne to rum.
- Hvor kan jeg se min bestilling? Du kan altid se din bestilling i MineAftaler (booking.rm.dk)
Find udleveringsboks
Har du spørgsmål?
Spørgsmål om recept, behandling eller medicin
Kontakt din hospitalsafdeling.
Spørgsmål om bestilling, levering og afhentning
Kontakt Regionsapoteket
Mandag-fredag kl. 9-12.
Tlf.: 7846 4425
Uden for Regionsapotekets telefontid kan du kontakte din hospitalsafdeling.
Har du ikke NemID/MitID
Hvis du er fritaget fra NemID/MitID, så ring til Regionsapoteket
Hav følgende oplysninger klar, når du ringer:
CPR-nummeret på den, som skal have medicinen
Navnet på medicinen
Hvis du vil vide mere om vederlagsfri medicin kan du se på Danske Regioners hjemmeside