Her kan du læse om hvordan du får overblik over dine eller pårørendes aftaler. Flytter, booker eller aflyser en aftale eller deltager i en videokonsultation
Sådan logger du ind og ser dine aftaler
Savner du et overblik over dine eller dine pårørendes aftaler med hospitaler, praktiserende læger, speciallæger eller kommuner? Vil du gerne flytte, booke eller aflyse en aftale med et hospital i Region Midtjylland (gælder kun nogle aftaler)? Eller skal du deltage i videokonsultation med et hospital i Region Midtjylland?
Så kan du logge dig ind på www.booking.rm.dk eller hente appen MineAftaler Region Midtjylland.
Hent appen MineAftaler Region Midtjylland
Hvis du logger ind med MitID i MineAftaler-appen eller på www.booking.rm.dk, kan du:
- se aftaler med hospitaler, praktiserende læger, speciallæger eller kommuner.
Hvis du logger ind med Face ID eller Touch ID, kan du desværre kun se aftaler med hospitaler i din egen region.
- booke, flytte eller aflyse en aftale med et hospital i Region Midtjylland. Gælder ikke alle aftaler.
Klik på dit profilbillede i øverste højre hjørne at handle på vegne af din pårørende.
Pårørende er:
- barn du har forældremyndighed over
- person du er værge for
- person der har givet dig fuldmagt
Giv fuldmagt til en pårørende
Med en fuldmagt kan en person handle på vegne af en anden i appen MineAftaler Region Midtjylland og på www.booking.rm.dk.
Den, der får fuldmagt, kan gøre det samme som den person, fuldmagten gælder for, mens den gælder.
Giv fuldmagt via borger.dk.
Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.
Hent appen MineAftaler på din telefon. Skriv dit bonnummer fra bonen i appen (anonym adgang) eller log ind med MitID (personlig adgang).
På nogle afdelinger får du besked i appen, før du bliver kaldt ind. På andre afdelinger får du dog først besked i appen, når du bliver kaldt ind.
Hvis du kan se i appen eller på tavlen i venteområdet, at der er lang ventetid, kan du eventuelt forlade venteområdet. Så får du besked, før du skal ind.
Hvis det grå felt med "Anslået ventetid" er tomt, får du først besked, når du skal ind til din aftale.
- Kan du ikke booke tid i MineAftaler-appen eller på booking.rm.dk?
Ikke alle aftaler kan bookes i appen eller på hjemmesiden. Kontakt den afdeling, hvor du har en aftale, og få hjælp til og booke tid.
- Kan du ikke flytte en aftale i MineAftaler-appen eller på booking.rm.dk?
Ikke alle aftaler kan flyttes i MineAftaler-appen eller på booking.rm.dk. Kontakt den afdeling, hvor du har din aftale, og få hjælp til og flytte den.
- Kan du ikke aflyse din aftale i MineAftaler-appen eller på booking.rm.dk?
Ikke alle aftaler kan aflyses i MineAftaler-appen eller på booking.rm.dk. Kontakt den afdeling, hvor du ønsker at aflyse din aftale, og få hjælp til dette.
- Booking.rm.dk eller appen virker ikke?
Hold dig orienteret ved hjælp af kø-kaldetavlerne eller vent på at blive hentet af fagpersonale.
- Kan du ikke indtaste din bon-kode i MineAftaler-appen, der står på bon efter ankomstregistrering?
Hvis du ikke har et felt på bonen, hvor der står ”Din kode”, tilbyder afdelingen ikke brugen af bon-kode til MineAftaler-appen eller booking.rm.dk.
Hold dig orienteret ved hjælp af kø-kaldetavlerne eller vent på at blive hentet af fagpersonale.
- Hvor scanner du QR-koden?
Åbn dit kamera på mobiltelefonen og hold QR-koden foran kameraet, som hvis du vil tage et billede. Vent på besked og tryk på denne.