Forløbsguiden giver overblik over dine aftaler med hospitalet, hjælper dig med at finde rundt og minder dig om, hvad du skal huske, når det er relevant for dig
Om forløbsguiden
Forløbsguiden er en app, og du har derfor altid viden og sundhedspersonalet lige ved hånden.
Appen bruges ikke alle steder. Du er velkommen til at spørge den afdeling, som har indkaldt dig, om forløbsguiden bruges der. Eller se i den indkaldelse, du har fået til hospitalet, om forløbsguiden er nævnt.
Hvad kan du bruge forløbsguiden til?
Forløbsguiden er ikke en erstatning for den øvrige kontakt med hospitalet - men et supplement, hvor du modtager skræddersyet information, der er målrettet lige præcis dit forløb.
Med forløbsguiden kan du:
- få mere viden om besøget på hospitalet
- se information igen og igen – også sammen med pårørende
- skrive med sundhedspersonalet – inden for de rammer, afdelingen sætter
- få relevant information på det rigtige tidspunkt – det kan for eksempel være om faste, øvelser, udfyldning af spørgeskemaer m.m.
- få påmindelser om, hvornår du har aftaler med hospitalet
- få et overblik over de aftaler, du har med hospitalet
- få hjælp til at finde vej
- forberede dig til en konsultation, operation eller en opfølgning – for eksempel ved at se videoer og løse opgaver, som sundhedspersonalet stiller dig i appen
Kontakt
- Har du spørgsmål til indholdet i dit forløb, skal du kontakte den afdeling, du har fået forløbet fra. Du kan finde kontaktoplysninger på afdelingen i appen.
- Har du problemer med appen? Læs 'app-support' nedenfor. Ellers ring til support på 72 22 70 70.
App-support: Læs her, hvis du har problemer med appen
Kontakt afdelingen, du forventer at få et forløb fra - det er dem, der skal sende dig et forløb.
Hvis du har glemt dit pinkode, skal du trykke på spørgsmålstegnet i appen og vælge punktet "Glemt din pinkode?" for herefter at validere med MitID.
Tag kontakt til afdelingen, du har forløbet ved, for at sikre, at du har de rigtige tidspunkter, samt at de kan rette eventuelle fejl.
Alt efter om du har en Android-telefon eller en iPhone, skal du finde indstillingerne for Emento appen og sørge for at alle notifikationer slået til. Derudover kan din telefon blokere for notifikationer, hvis du har aktiveret en bestemt "tilstand" som f.eks. "forstyr ikke", "fokus mode" og så videre. Måske kan det hjælpe at afinstallere appen, og så geninstallere den igen for at nulstille alle tidligere indstillinger.
I skal kontakte afdelingen, der har givet jer forløbet. De kan bekræfte identiteten i systemet, så der ikke skal anvendes MitID. Det er kun ved oprettelse og nulstilling af pinkode, at MitID skal bruges.
Opret dig på ny med dit rigtige CPR-nummer.
Undersøg, om du har den seneste version af appen ved at gå ind i App Store eller Google Play og opdater din app. Du kan i nogle tilfælde være nødt til at slette appen og geninstallere den.
Den grønne app "Emento Training" er ikke tiltænkt patienter/borgere - men er et udviklingsværktøj til personale. Du skal installere den røde app "Emento" og oprette dig med dit CPR-nummer. Hvis du stadig ikke kan se dit forløb, skal du kontakte den afdeling, du forventer et forløb fra - det er dem der skal sende dig et forløb.
Hvis du ikke længere vil have adgang til dit forløb og ønsker at få din bruger slettet, skal du kontakte den afdeling, som har tilmeldt dig forløbet.
Hvis du bliver bedt om at bekræfte din identitet flere gange, er det fordi det CPR-nummer, du har oprettet dig med, ikke matcher dit NemID/MitID. Du har med andre ord formentlig tastet dit CPR-nummer forkert og skal så bare starte forfra og lave en ny bruger. Tryk på spørgsmålstegnet øverst i højre hjørne på loginsiden i appen.